Monday, June 22, 2009

Aktvt Sabtu Lepas

jumaat mlm tu kitaorg dah gerak blk semban..
jadi sampai semban pun lam kul 10 lbh..
sampai2 terus cari mknan..
lapar punya pasal..

yerlah kat kl x mkn pun..hehhe
sbb mmg budget nak mkn kat umh mak..hehhe
sampai2 hah ko lapar bukan main..
perut aku lak skang ni pantang kosong..
mulalah nak wat lagu dangdut lah bagai..haha

pas dah mkn...jadi ular sawa..
kekenyangan..hahhaha
pastu borak2 jap terus tdo..hahaha

pagi sabtu dah gerak g kmpung en tayob kat PD..
kata ada kenduri arwah kan..
kitorg gerak lam kul 9 lbh...

kendurinya wat lepas isyak...
lepas maghrib ada baca yasin...
semuanya start masak ptg tu..

ramai gak lah sedara2 en tayob yg turun masak..
semua pun mkck2 ngan pkck2 dia lah..
ptg tu ada yg masak dalca, ayam masak merah, kurma daging ngan pajeri nenas..
sedap tul mkck2 dia ni masak..
aku tolong potong jerlah ..hehehhe

tp tu pun kejap2 jer..sbb ntah kenapa..
kepala aku ni berat sgt2..aku tolong mana mampu jerlah..
mungkin sbb ramai org...tu yg kepala pun pusing2 jer..hukhuk

dah siap masak semua...
sampailah masanya tuk mkn..hikhik..
masing2 dok angkat talam..
aku xderlah angkat..
aku tolong..tp tolong tgk jerlah..huhu

pas dah hbs mkn dah mengemas semua...
mlm tu lak panas...
semua dok melepak kat luar..
ada yg tanggal baju...ada yg berkipas..hahah

pastu dok borak2
aku ngan mak, abah dan en tayob blk semban mlm t gak..
sebab abah kene kerja esknya..huhuhu
jadi tulah aktvt aku ari sabtu lepas...hehehe

1 BerCeLoTeH:

ArELeEz said...

isk2.. tetibe rase cam nak makan lauk kenduri la plak.. he3..