Thursday, February 18, 2010

Cameron Highlands...Day 1

salam semua...

akhirnya aku citer gak pasal entri ni...
adoii..dah basi giler dah citer ni..
citer tahun lepas punya...
tapi tahun 2010 baru nak citer..
tp tetap gak nak citer..hikhik

sebenarnya dari sehari ke sehari nak masukkan gambo lam pc ni..
tp xbuat2 tu yg sampai kesudah xder citer pasal ni...
oklah disebabkan gambar yang terlalu byk..
jadi citer ni akan jadi episod2..hahha

oklah jom bercerita dari gambo..
nak ingat blk tanpa gambo..
kompem x ingat dah..
dah kata citer tahun lepas..hahaha




hah ni masa otw nak ke cameron...
gerak dari kl pagi..tp xpagi sgtlah..
masa nak g sana..byk gak kete nak ke sana..
maklumlah cuti sekolah kan...

pastu ada gak terbaca blog kawan2 lain yg ramainya pun g bercuti d cameron..
hakhak..tp xderlah jumpa pun blogger2 kat sana..hehe..
kalau jumpa pun cam lah kenal kan..
ingat artis ker..hehehe

cam biasa en tayob yang drive..
aku dok sebelah jer..hahha
kitaorg sampai cameron tu lam kul 2 lbh kalau x silap..
xingat dah..hikhik



sampai2 sana..g check in hotel dulu...
kitaorg menginap kat flora de cottage kat brinchang..
harga satu malam lam rm 70 kalau xder tingkap...
mlm pertama tdo bilik yang xder tingkap..hahha..

xbernafas rasa xder tingkap..tp nasib baik tuk tdo jer..
esknya minta tukar blk yang ada tingkap..
nasib baik ada kosong lagi..
jadi harga semalam lam rm90..tambah rm20..

ala tgl pun bedua jer...tu yg blk pun ala2 jer...
tp hotel pun ok lah..bersih dan kemas..
cam gambar kat atas tu lah..
hah setiap sudut kalau leh nak amik gambo..hahha



ptg lak perut pun lapo..
jadi kitaorg g lah kat kedai stawberrymoment ni..
ala selang baper hotel jer dr tmpt kitaorg..dekat sgt..


hah ni lah mkanan aku..juice stawberry yang masam-masam manis...tp masamnya lbh lah..hahah
kata stawberry ori...
pastu ngan apa ntah nama tu aku pun lupa..hahaha
tapi mmg sedaplah...berbaloi2..



hah yang ni lak makanan en tayob..
fish n chip ngan air chocolate apa ntah..lupa jugak..
jadi bersantapanlah kami dengan girangnya sbb dapat mkn stawberry..
walaupun baru jer sampai..hahaha


hah ni lak pandangan dari luar kedai...ada jugak jual chocolate lam kedai tu...
en tayob ada beli gak lah..
buat bekalan mkn lam blk lak..hahhaa



hah malamnya pula..
kitaorg g pasar malam kat brinchang..
xjauh pun..kitaorg pegi jalan kaki jer...
mcm2 ada kat pasar malam tu..
jadi rambang mata...
sempatlah rembat 2 helai baju cameron wat kenang-kenangan..
dan macam2 brg lain..
korang pun leh tgk apa yg kitaorg borong..hahaha

oklah nanti sambung entri day -2
pusing2 cameron lak..hehhe

2 BerCeLoTeH:

Ibu Mifzal Arsyad said...

sy pun br ke cameron highland 2 minggu lepas..tp jalan nak naik tu takut la..berliku..

RoSe said...

ibu mifzal,

ikut jalan tapah ek nak ke cameron tu..kalau ikut tapah mmg jalan berliku2...aritu saya ikut jalan simpang pulai..jauh sket lah..