Monday, July 27, 2009

Belum rezeki Kami 1...

salam...
terasa dah lama x update blog ni..
msti ramai tertanya2 gak kan..
mana aku menghilangkan diri..
mungkin entri ini akan menjadi entri terpanjang...

sebenarnya bukanlah sengaja tuk menghilangkan diri..
ada sbbnya aku menghilangkan diri..

sbnarnya ada perkabaran sedih...
aku dah keguguran pada khamis 16/7/09..
kandungan aku mmg xleh nak diselamatkan..
aku redha dengan segalanya..
mungkin kali ini bukanlah rezeki kami tuk menimang cahaya mata..

kalau korang semua ada baca post en.tayob..
dia ada bgthu pasal aku turun darah ari isnin 13/7/09
jadi aku diberikan rehat selama seminggu...

jadi sepanjang rehat tu..
aku dok kat umh jer..
dok baring2 jer..
tp lam hati macam2 ada..
risau ada..sedih ada..mcm2 lagi lah perasaan..

aku pun just baring dan tdo jerlah..
sbb en tayob x bg aku wat keje lgsg..
aku pun ikutlah ckp en tayob..
darah tetap turun tp x byk..

selasa pagi aku bgn tgk ada darah lagi tp sket..
aku doa2lah supaya darah tu berhenti..
sampai ke malam..bila aku g toilet..
tgk dah xder darah kuar..
aku dah rasa gembira sketlah..
en tayob pun slalu gak tanya..
ada darah lagi x??

aku tau en tayob mengharapkan xder apa2 jadi pada baby..
aku tau dia risau tp dia xnak tunjukkan depan aku..
dia byk memberi sokongan pada aku..
tima kasih byk2 syg...
b lah yg byk kuatkan semangat ayg...

ok2 sambung citer blk...
aku dah happy sbb satu hari tu darah dah xder kuar..
cuma pg masa bgn tdo jer..

kemudian hari rabu..pagi2 bgn tdo..
tgk ada darah lagi..
aku jadi down kejap..
sbb ingatkan dah xder..

aku bgthu pada en tayob..
dia tanya byk ker sket..
aku ckplah x byk pun sket jer..
dia ckp maybe cam semalam kot..

aku pun pk cam tu gak lah..
doktor pun ada ckp maybe dia akan kuar lam jangka masa cam period gak..
aku doa2lah darah tu akan berhenti..
sampailah ke malam..
darah x kuar lagi..

khamis pagi lak aku mmg ada appoinment ngan klinik desa..
tuk wat mgtt..
jadi pagi sblm g klinik tu aku tgk darah kuar lagi..tp cam byk sket dr biasa..
aku dah risau sgt2...
en tayob slau kata pada aku..
insyaallah xder apa2 syg..jgn pk sgt..
en tayob sbnrnya half day aritu..
sbb nak temankan aku g klinik..

aku g klinik..amik darah..
citer ngan nurse..nurse suh aku g hospital..
tp aku dah pegi dah..ari isnin..
jadi masa dah lepas minum air gula tu..
ada masa 2 jam aku blk ke umh..
sampai umh aku tgk darah ada kuar lagi...
aku dah risau..

ckp pada en tayob...ajak dia g hospital pas g amik darah..
mas anak g klinik tu aku rasa sakit sket2 dah..
g amik darah..aku ajak en tayob g hospital..
sampai hospital..
doktor ckp kalau ada 3 simptom ni dtg blk..
1. ada ketulan darah keluar..
2. sakit yg teramat sgt..
3. darah yang keluar terlalu byk...

jadi kami pun blk semula ke rumah..
ptg tu masa aku ngah tdo...
tiba sakit yg kuat sgt dtg..
sampai tangkap pinggang aku..
lam ati aku dah rasa lain mcm dah..

sakit tu ada gak lah rasa cam contraction kot..
aku pun xpenah rasa contraction tu..
tp aku agak2lah sbb dia lagi sakit dr senggugut..
tp mmg sakit lah..

pastu aku g toilet aku tgk ada ketul2 kecil kuar masa aku buang air kecil..
aku dah risau dah..
aku dah nangis dah masa tu..
aku tau aku akan kehilangan baby yg aku kandung...

aku g kejutkan en tayob..
en tayob lak dah blur2 dah tgk aku nangis2..
dia cuba tenangkan aku..
tp naluri aku kuat katakan aku akan gugur..

darah pun makin byk kuar..
sakit pun makin menjadi2..
kejap2 5 minit dia sakit2...pastu benti..sakit blk...
tu yg aku agak cam contraction..huhu

terus en tayob ajak g hospital..
aku sedapkan hati kandungan aku x apa2
sampai2 hospital..
dia scan..last2 doktor mengesahkan juga apa kata hati ku..
kandungan aku dah xder...hanya yg ada darah di dalam rahim..

aku sedih sgt2..rasa nak nangis tp xleh nak nangis sbb ada ramai org ..
tp aku dah redha dah masa tu..
sbb aku dah dapat agak dr awal lagi..
jadi doktor tahan aku di wad tuk tgk perkembangan...
kalau darah tu x kuar hbs..
dia nak cuci..

jadi aku ditahan di wad khamis tu..
mlm tu masa sorang2 atas katil..
aku menangis keseorangan..
en tayob xder kat sisi aku sbb xleh nak temankan aku..
byk sms dan call yg aku dapat..
aku cuba menjadi kuat..

p/s: nnt sambung ek..hehhe




13 BerCeLoTeH:

@e_da said...

salam takziah rose... sabar yer.. ni ujian darinya.. ida pun dah 2 kali keguguran.. yg ni kali ke 3.. alhamdulillah.. nasihat ida kalau tau pregnant lg terus jumpa pakar.. kdg2 rahim kita tak kuat.. mcm sy terus rujuk pakar di PUSRAWI.. so far alhamdulillah...

Farah said...

banyakkan bersabar yer rose...insyaAllah ade rezeki tu nnt..semua yang jadi ade hikmahnye..jaga kesihatan elok2 k!

FIESYAH said...

sabar lah rose...mungkin segala ape yang terjadi ade hikmahnye...tabahkan hati & kuatkan iman...

MamaIcha said...

sabar ya dear..belum rezeki ros & hubby..jue dah pernah lalui semua nie...malah 2 kali...bkn mudah tapi alhamdulillah...jue bersyukur dgn apa yg ada saat ini...percayalah, pasti ada hikmah disebalik kejadian nie...teruskan berusaha & berdoa kerana hanya Dia yg tahu apa yg terbaik buat kita *hugs*

pizet said...

mungkin bukan rezeki rose lg kot...x pe sabar byk2 ekh...nnt leh usaha lg

giha lalala said...

kak ghizz.. tabah kan hati..
mungkin blom ada rezki..
jaga kesihatan baik2 ok.. :P

amiys said...

sabar lah ek rose...

lain kali ada rezeki lagi...

jgn sedih2 k...

myQza said...

Takziah.. Dugaan Allah. Mungkin ada rahmat di sebaliknya.. InsyaAllah..
Sabar selalu! :)

isya said...

dugaan kak rose, semoga tabah hadapinya,

msti ada hikmah disebaliknya..

Ayu said...

be cool babeh.. sabr ek.. banyak masa lagik tuh.. dia suh mama n papa dia jenjalan dulu tuh..

Ika Razak said...

hmmm, takpe la kak rose. maybe nanti ade la rezeki tu.

Mohamad Termizi said...

em takpe kak.. masih ade hope to get new one kan.. just keep trying n never give up.. dugaan allah kite kene hadapi gan tabah..

RoSe said...

@e_da..

tima kasih...ok..insyaallah nnt kalau pregnant lagi kita ikut nasihat awak ek..thanks a lot..jaga diri baik2 tau..muahh

Farah,

thanks akak...insyaallah rose pun dah bertambah sihat skang ni...kalau ada rezeki akan dtg..insyaallah..hehhe

Fiesyah,

thanks fiesyah...insyaallah.

busyuksayang,

thanks dear..erm pasni kene terus usaha lagilah..hikhikhik..jaga diri tau..muahhh

pizet,

thanks dear...insyaallah pasni usaha lagi..hehhe..doakanlah yer..hehhe

giha,

thanks giha..hehhe..insyaallah kalau ada rezeki adalah akan dtg..hehe..doakanlah kami yer..hikhik

AmiYs,

thanks a lot...ermm skang ni dah ok dah..doakan yg terbaik tuk den yo..ahaks

<< s| tED| >&gt

thanks dear..

isya,

thanks a lot dear..

kak ayu,

thanks kak ayu... ermm suh honeymoon lagi nmpknya tu..hahhaa

ika,

insyaallah rezeki akan dtg pulak kot..

skeletor,

thanks...ermm akak xgive up pun..akak redha dengan semua yg terjadi..pasni usaha lagi...hehe