Thursday, April 15, 2010

Bayi Meninggal Tercekik Bebola Ikan...

salam semua...

masa ngah baca berita metro online td..
berita utama mengenai seorang bayi lelaki berusia sembilan bulan maut tercekik bebola ikan..
meninggal bukan masa jagaan keluarga tetapi di taska...
adehhh...bebola ikan tu lak sebesar ibu jari..

kawan2 semua bayangkanlah..
xkanlah penjaga taska tu xleh nak pk..
bayi yg usia 9 bulan leh ker nak makan bende2 yg sebesar ibu jari tu..
makanan tu lak ada menu makanan pagi kat taska tu..

xkanlah semua sarapan sama tuk peringkat umur..
cam xlogik jer...adoi..
bila dah di beri kepercayaan menjaga anak orang..
leh lak dia buat camtu..
xterpk ker kalau anak dia pun diberi mkanan sebegitu..ish..

kalau nak baca detail...klik sini

5 BerCeLoTeH:

Ika Razak said...

sabar kak ros.. adeh.. tapi kesian kan baby tu..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

macam macam skang ni..moga dijauhkan semua ni..Amin

RoSe said...

ika,

ngah sabarlah ni...tp cam xleh nak berfikir rasional..huhu

elissmie,

insyaallah...aminnn doa2 dijauhkan..

Elyn said...

ya allah..... kenapa la dierang tak pikir dulu ek sebelum bg je kat budak tu??

@e_da said...

eee ngeri lak dengor... kalau anak sy sy suh bg nestum bw makanan dr umah.. selain drtu dah pesan kat nursery jgn bg apa2 selain yg dibekalkan...